Packaging Design
Nasze główne kompetencje:
- Analiza identyfikacji wizualnej
- Architektura produktów i opakowań
- Packaging design – projektowanie opakowań
- Projektowanie logo i logotypów
- Naming nowych produktów
- DTP (desktop publishing)
- Wizualizacje
Nasze główne kompetencje:
Projektowanie opakowań
Na czym bazują klienci, wybierając produkty konkretnych marek i podejmując decyzje zakupowe? Istnieje wiele czynników. Niemniej jednak ogromną rolę odgrywa utożsamianie się odbiorcy z daną marką.
Co to oznacza w praktyce? Zbieżność wartości, stylu życia, realizowane cele – wyrażane zarówno w codziennej komunikacji, jak i poprzez samo wykorzystanie produktu, czy też design jego opakowania - właśnie tym zajmujemy się w Soul and Mind.
Wizerunek marki i jej produktów musi być spójny, aby był on skuteczny w codziennej komunikacji z grupą docelową. Tym samym wcześniej zaprojektowany logotyp, czy też przyjęta identyfikacja wizualna produktu, muszą być takie same na każdym etapie styku klienta z daną marką i - co najważniejsze - widoczne również w opakowaniach, etykietach i na wszelkich innych materiałach komunikacyjnych.
Opakowanie jako część “storytellingu” marki
Zmieniające się trendy, styl życia, nawyki zakupowe i oczekiwania konsumentów mają duży wpływ na każdy obszar biznesu. Modele zamówień, produkcji i dostaw ewoluują. Wpłynęło to także na projektowanie opakowań.
Obecnie opakowania nie tylko zabezpieczają m.in. produkt na czas transportu. W coraz większym stopniu są częścią „storytellingu” marki. Stanowią rozszerzenie wizerunku i doznań oferowanych przez dany design produktu.
Ich zadaniem jest przyciągnięcie uwagi, zrobienie dobrego pierwszego wrażenia na odbiorcach oraz wzbudzenie emocji i ekscytacji. Dla wielu firm są one częścią konsumenckiej podróży.
Opakowania odgrywają więc szczególną rolę w ogólnym doświadczeniu konsumentów - ściśle łączą się z jego stylem życia, systemem wartości, trendami. Klienci kupują lifestyle i emocje, a nie tylko sam produkt.
Dlatego projektowanie produktów i design opakowań powinny być przemyślane dużo wcześniej. Efektywna marka to taka, która jest wyrazista i rozpoznawalna - to właśnie identyfikacja wizualna marki jako pierwsza „przemawia” do klienta.
Doświadczenia klienta wzmocnione przez opakowania
Oczywiste jest, że zakupy w sklepach stacjonarnych, ale też zakupy online przesunęły granice doświadczenia zakupowego. Klasyczne foliopaki lub zwykłe pudełka przestały klientom wystarczać. Konsumenci chcą spersonalizowanych i szytych na miarę rozwiązań na każdym etapie procesu zakupowego. Konieczne jest więc, aby wczuć się w rolę klienta i przejść przez wszystkie etapy podjęcia przez niego decyzji o zakupie. Od momentu ekspozycji produktu w przestrzeni sklepowej, poprzez moment dokonywania jego wyboru, aż po użytkowanie.
Integralna część produktu i marki
Opakowanie jest integralną częścią produktów i marek. Kluczem jest zaakceptowanie faktu, że ma to znaczenie dla obu stron, ponieważ nie tylko chroni i eksponuje produkt, ale także odpowiednio reprezentuje markę. Kreacja layoutu opakowania jest więc niezwykle istotnym elementem budowania identyfikacji wizualnej marki. Opakowanie to nie tylko jego strona graficzna i estetyczna - to również komunikacja z odbiorcą poprzez wskazanie wyróżników, odpowiednią architekturę komunikatów a także spójność na poziomie marki. To właśnie dzięki umiejętnemu designowi opakowania potencjalny klient mamy szansę zwrócić uwagę najpierw na nasz produkt i „przekonać go” do jego zakupu.
Jako specjaliści od packaging designu oraz grafiki użytkowej projektujemy opakowania i etykiety, które „robią różnicę” na półce sklepowej. Specjalizujemy się w grafice użytkowej, brandingu i packaging design - przygotujemy dla Twojej marki opakowania, etykiety, ale też całościową, spójną identyfikację wizualną, która odzwierciedli wartości, jakimi wyróżnia się marka i które wyróżniają ja na tle innych, podobnych produktów.
See more our projects: